Övriga aktiviteter 2021

Årets julbord.
Torsdagen 2 december avåts årets julbord på Alléskolans restaurang ovanför ICA Allé. Cirka 80 medlemmar deltog och åt av den fina och vällagade maten mellan kl 11 och 13.

Modevisning i orienteringsklubbens stuga.
Höstens aktiviteter fortsatte måndagen 25 oktober då 41 förväntansfulla gäster slog sig ner för att få se vad Kävestaboden i Sköllersta med Ulla-Britt Magnusson och UR-Design med Ulla Rehnberg skulle visa för plagg. Även denna gång ställde Ingela
Wallin, Monica Ringenberg, Kerstin Jansson, och Irene Eriksson från vår förening upp som mannekänger tillsammans med Ulla Rehnberg och Ingrid Evertsson.
Britt Åhsling, en sprallig och pratglad konferencier förgyllde tillställningen och herrarna i matlaget bjöd på tomatsoppa med bagetter samt en superb sockerkaksskiva till kaffet. Lotteriet såldes slut och många fantastiska vinster kunde delas ut.
Se bilder här.

Oktoberfest på Asia Palace.
Onsdag 13 oktober kunde äntligen en oktoberfest hållas.
Det blev en fest utan underhållning då det viktigaste var att kunna träffas igen. Ca 50 glada seniorer åt buffé med öl eller vin alternativt alkoholfri dryck.

Året inleddes med fortsatt Coronapandemi och ökade restriktioner så verksamheten ligger fortfarande nere.

odellerna, som visade de fina kläderna från Kävestaboden, och dels äta de fina smörgåssnittarna som SPF Kockers serverade.
Sex modeller visade upp mycket vackra och färggranna kläder. Allt ledda av den alltid glada Britt Åhsling som på ett fint sätt berättade om de olika kreationerna. Det är klart att man blir inspirerad att byta ut sina kläder som hänger hemma i garderoberna.
Efter dessa fantastiska kläder så var det dags för kockarna att visa sig på styva linan. Det vankades snittar när SPF Kockers satte igång. Det som senare serverades var
1. Ansjovis, färskost, kalixrom på vitt bröd
2. Rökt lax, färskost, citron, dill, körsbärstomater på polarbröd
3. Räkor med äpple på tunnbröd
Till detta serverades flädersaft och vitt vin. Det avslutades med kaffe och kaka.
Till sist var det några som gick hem med vinster från lotteriet som avslutade det hela. En jättetrevlig kväll med många glada skratt och suckar efter fina kläder och gott tilltugg.
Se bilder från kvällen här.