Övriga aktiviteter

Här kan du läsa om de aktiviteter vi haft mellan månadsmötena.
De senaste aktiviteterna ligger först.
Aktiviteter från 2015 - 2023 finns under årtalsrubrikerna till vänster eller under pilen till höger i menyn om du använder mobilen.

Lyckad Träffpunkt med våfflor.
Årets andra Träffpunkt i Saronkyrkan blev välbesökt och lyckad då programgruppen stekte våfflor.

Dagsutflykt till Sparbanksbörsen i Fjugesta.
Årets första resa söndag 25 februari gick till Lekebergsrevyn Jubel På Sparbanksbörsen i Fjugesta.
56 förväntansfulla medlemmar väntar på Lasses resors buss vid Coop.

Denna gång i form av en buss inhyrd från Enströms i Aspa.

Efter ca 40 minuters lugn färd anlände man för att skåda det färgstarka revysällskapet som firar 25 år.
Vi serverades en sprakande föreställning i två akter med sketcher och musik från orkestern O’l friends & the Brunettes. Samt en jubileumsmeny som var superb.

Några åskådare kom försent och saknade dssutom biljetter, de medhavda till Örebrotravet dög inte.

Som straff fick man fick klättra upp scenen för att arbeta av inträdesavgiften.

Ingen revy utan musik och O’l friends & the Brunettes höll måttet och mer därtill.

Många sketcher blev det och många fick en släng av sleven, inte minst TV 4 och GW Persson.

Loreen fick också vara med i Mello med lågt i tak.

Även vår Kung och hans företrädare Gustaf Wasa fick delta och vår nuvarande kung undrade hur han skulle kunna få lite mer makt och göra vad han vill.

I avslutningsnumret som handlade om de 25 år som gått sedan revyföreningen startade visades ett exemplar av de första stadgarna från 1998.

Åter i Hallsberg framåt aftonen. Såg ut som alla var riktigt glada och nöjda och med leenden efter en fantastisk show och inte minst trevlig gemenskap.
Vi tackar Lasses Resor för att han kört oss lugnt och tryggt.

Text och bilder av Britt Nyblom och Christer Olsson.

Kollission mellan Mat på Byn och Träffpunkt.
Onsdag  14 februari drog Mat på Byn hela 23 medlemmer till Åsbro kursgård för att inta gemensam lunch.

Mätta och belåtna efter en god lunch på Åsbro kursgård i Knottebo.
Detta ledde dock till att endast 7 seniorer deltog i premiären för vår nya aktivitet Träffpunkt som startade kl 14 samma dag.
Dagens Träffpunkt var inriktade på sällskapsspel som fanns i många olika former, allt från Fia till Courronne-spel.
naturlitvis serverades också kaffe/te och bubbelvatten till deltagarnas medhavda fikabröd.
Några bilder blev tyvärr inte tagna vid detta tillfälle.