Årsmöte 31/8 Moheds Idrottsgård

Hälsinglands största pensionärsförening med över tusen medlemmar, SPF 010 Seniorerna Söderhamn, har hållit ett försenat årsmöte. Normalt hålls årsmöte i februari, men på grund av pandemin har årsmötet flyttats fram och den 31 augusti kunde årsmötet gå av stapeln på Moheds Idrottsgård
Mötet inleddes av ordförande Inger Engvers med en tyst minut för de som avlidit samt diktläsning av Berit Kvist varefter lugn musik spelades.
Hans Hagelin valdes till ordförande och årsmötet kunde börja.
Eftersom alla mandatperioder hade dragit ut på tiden föreslog valberedningen att de som eventuellt skulle avgå/väljas om, skulle förlänga sina mandatperioder till nästa årsmöte. Alla som skulle väljas om/avgå gick med på detta och så blev också årsmötets beslut.
Med andra ord är styrelsen intakt som tidigare till nästa årsmöte, som blir i februari 2022.
Efter årsmötet serverade köksgruppen surströmming och lökströmming med tillbehör samt kaffe med kaka.
Inger Engvers avslutade årsmötet med att tack Hans Hagelin för ordförandeskapet.
Därefter hölls föreningsinformation om kommande resor och vandringar.
Sedvanlig lotteridragning tog vid innan Inger tackade alla för att de kommit och önskade alla välkomna på kommande aktiviteter.
Bengt Thyrsson