** Månadsträff 2017-04-25 med modevisning

SPF Seniorerna 010 Söderhamn hade den 25 april månadsträff i Röda rummet för cirka 175 medlemmar. Ordförande Inger Engvers hälsade alla medlemmar välkomna till dagens modevisning.

Programmet för dagen inleddes med att kören intog scenen och sjöng tre sånger till ackompanjemang av Björn Hagström.

Femton egna mannekänger från föreningen intog catwalken och visade vår- och sommarkläder i härliga färger från Fanny, Therese Mode, Berglunds, Balconetten och Dressman.

Inga Malmström var konferencier och berättade var kläderna kom ifrån och pris. "Vintagemodellerna" Irene och Inga-Lill visade gamla kläder från 1900-talet. Ove Haglund passade på att informera om friskvård när han mannekängade med fritidskläder. Som avslutning på modevisningen tackade Inga alla mannekänger med att överlämna en varsin ros. Inger tackade Inga för allt arbete hon lagt ner på att anordna modevisningen med att överlämna en blomma och Jan Lemon tackades som ansvarade för musiken.

Köksgruppen serverade sallad, kaffe och kaka som intogs med god aptit. Därefter gavs aktuell information av Eva Sjölin om kommande resor.
Träffen avslutades med sedvanlig lotteridragning och ett digert prisbord gladde många vinnare. Ordförande avlutade träffen med att tacka alla som hjälpt till med att bygga catwalken, ställa i ordning alla bord och stolar, köksgruppen för deras arbete och alla närvarande för en trevlig eftermiddag.

Nästa månadsträff äger rum den 23 maj med utflykt till Stenö.