** Luciafirande 2016

Elever i klass 5 Stugsunds skola framförde luciatablån för år 2016!

SPF Seniorerna 010 Söderhamn hade årets sista månadsträff den 13 december i Röda rummet. Ordförande Berit Kvist hälsade drygt 200 medlemmar välkomna och presenterade dagens program.

Träffen började med att klass 5 från Stugsunds skola gjorde entré med lärare Carin Wiberg och till ackompanjemang av musiklärare Sara Bodlund genomförde ett fantastiskt vackert Luciatåg med tärnor, stjärngossar och tomtenissar. Festdeltagarna visade sin höga uppskattning genom att ge barnen en rejäl slant för underhållningen.
Marianne Norin läste dikten Tomten av Viktor Rydberg som gav en stämning om julens ankomst.
Föreningens sista träff för året brukar avslutas med julgröt, skinksmörgås, kaffe och pepparkakor. Så också i år. Lika brukligt som julgröt är också avtackningen av köksgruppen som hela året kunnat glädja besökarna med god och uppskattad förtäring. Alla i gruppen fick en varsin julblomma och varma applåder.
Därefter sjöng kören några julsånger till ackompanjemang av Björn Hagström och publiken fick sjunga med i Nu tändas tusen juleljus.
Information om resor, lotteridragning och ordförandes önskan om en God Jul och ett återseende på det nya året avslutade månadsträffen.