Modevisning  2022

SPF Seniorerna Söderhamn hade den 26 april bjudit in till månadsträff och vårens modevisning .
Eftermiddagen började med att ca 200 medlemmar, som samlats till månadsträff med modevisning som huvudpunkt, hälsades välkomna av ordförande Inger Engvers, som också presenterade dagens program, vilket inleddes med modevisning.
Vårens och sommarens trender och kollektion från fyra lokala företag i Söderhamn visades. Tolv egna mannekänger från föreningen visade i omgångar på catwalken vår- och sommarkläder i trendiga mönster och färger från Therese Mode, Berglunds, Fanny och Balconetten. Gerd Engman var dagens konferencier och berättade om var kläderna kom ifrån, kvalité, användningstillfällen och aktuella priser. Visningen genomfördes till lämplig bakgrundsmusik som sammanställts av Jan Lemon.
Gerd avslutade modevisningen med att visa exempel på att även vintageattiraljer går utmärkt att kombinera med dagens mode. Som avslutning tackades samtliga mannekänger med en röd ros.
Därefter dukade köksgruppen fram förtäring som medlemmarna bjöds på. En måltid som bestod av kycklingsallad med bröd, dricka och kaffe.
Efter avslutad måltid redovisade Lisbeth Karlsson föreningens nya medlemmar sedan senaste medlemsmötet och även aktuellt antal medlemmar som för närvarande är 1015 st. Inga Malmström rapporterade från senaste mötet med Pensionärsrådet. Därefter redogjorde studieansvarige Yvonne Nerstedt för kommande aktiviteter att starta till hösten. Avslutningsvis presenterade reseansvarig Gunnel Wikström föreningens planerade resor under resten av året.
Träffen avslutades med sedvanlig lotteridragning, med ett digert prisbord, som sponsrats av företag från Söderhamn, som gladde många vinnare. Ordföranden avslutade träffen med att tacka alla som hjälpt till med att ställa i ordning alla bord och stolar, dukning och ordna med musik. Och särskilt till Köksgruppen för deras arbete. Samt alla närvarande medlemmar för en trevlig eftermiddag. Nästa månadsträff äger rum den 24 maj med utflykt till Stenö.