Månadsträff med Lucia

SPF 010:an har haft årets sista månadsträff den 10 december i Röda rummet på Kulturhuset.
Ordförande Inger Engvers hälsade ca 165 medlemmar välkomna och informerade om dagens program som började med föreningsinformation från olika ansvarsområden. Bert Olausson redogjorde för alla kursen som kommer att starta efter nyår. Dessa finns utlagda på vår hemsida. Bert tar emot intresseanmälningar redan nu.
Lisbeth Karlsson lästa upp namnen på nya medlemmar samt att vi totalt nu är 1 058 medlemmar.
Eva Sjölin informerade om 2020 års reseutbud. Stockholm, Dalhalla, Gardasjön är några av resmålen under 2020. Mer information om dessa resor samt några till kommer att läggas ut på hemsidan under vecka 50. Inga Malmström berättade om arbetet som sker inom ramen för det Kommunala Pensionärs Rådet (KPR).

När informationen var klar tågade Söderhamns Lucia in i Röda rummet under stämningsfull sång. Väl uppe på scenen sjöng lucia och hennes 7 tärnor ytterliga några julsånger i vacker stämsång innan Lucia tågade ut.

Lennart Carlsson ledare/chaufför berättade att de samtidigt samlar in pengar till matkassar. Den insamling som ägde rum bland deltagarna på mötet inbringade ca 5 600 kronor.

Efter att Lucia tågat ut lästa Kerstin Marklund dikten Tomten av Viktor Rydberg.

Köksgruppen serverade sedan en mycket god tomtegröt med skinksmörgås samt kaffe och pepparkaka.
Sedvanlig lotteridragning med makarna Viksten förrättades sedan med hemliga julklappar som vinster. Ordförande tackade sedan ett antal medlemmar med en blomgrupp däribland köksgruppen som varje månadsmöte ser till att vi har förtäring.
Inger önskade sedan alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År och hälsade alla välkomna till nästa månadsträff den 21 januari.

Text och foto Bengt Thyrsson