** Månadsträff med Modevisning 2018-04-24

SPF Seniorerna 010 Söderhamn hade den 24 april 2018 månadsträff i Röda Rummet för drygt 200 medlemmar.

Ordförande Inger Engvers hälsade alla välkomna till mötet och dagens modevisning.Programmet inleddes med att kören sjöng tre sånger och ett potpurri med lite blandat under ledning av Björn Hagström.

Föreningens egna mannekänger intog catwalken och visade vår- och sommarkläder samt baddräkter i härliga färger. Representerade firmor var Therese Mode, Fanny, Berglunds, Balconetten och Dressman.

Inga Malmström var som vanligt konferencier och berättade om kläderna. Ett trevligt inslag var också de vackra gamla vintagekläderna, som Jan, Irene och Inga-Lill visade.

Som avslutning på modevisningen tackade Inga alla mannekängerna med varsin röd ros. Ordföranden framförde tack till Inga för allt arbete hon lagt ner och överlämnade en ros. Jan Lemon tackades för musiken under visningen.

Köksgruppen serverade en jättegod sallad, kaffe och kaka. Därefter gavs lite kort information av Ove Haglund, friskvårdsansvarig, Lisbeth Karlsson, medlemsansvarig och Eva Sjölin, reseledare. Ordföranden informerade att nästa månadsmöte den 22 maj kommer att bli en utflykt till Stenö. Dagen avslutades med lotteridragning under ledning av Kjell och Maggan Viksten. Många fina priser delades ut. Ordföranden avsluta träffen med att tacka alla som hjälpt till med att bygga catwalken, iordningställa lokalen och dukat, köksgruppen för deras arbete och alla medlemmar som kommit dit och gjort det till en trevlig eftermiddag!  Reportage: Eva Sjölin

Bild och hemsida. Sven och Christina.