** Månadsträff 2018-10-23

SPF Seniorerna Söderhamn har haft månadsträff den 23 oktober i Röda rummet på Kulturhuset. Ett fullspäckat program började med att SPF-kören sjöng fyra sånger under ledning av Björn Hagström.

Därefter informerade LRF-konsulterna Hosam Sager och Åsa Pettersson om arvsskiften, testamenten och de familjerättsliga frågor som finns inom dessa ämnen. Under punkten föreningsinformation meddelade olika ansvariga bl.a. om att det är dags att vaccineras mot influensan med start 6 november, Eva informerade om kommande resor, Bengt om den förestående 75-årsfesten den 17 november. Ove meddelade att vi kan träna på gym med en prova-på-dag den 1 november. Lisbeth meddelade att antalet medlemmar i dagsläget är 1018 st.

Vår egen dansgrupp "Seniordans" uppträdde sedan med 3 olika danser. Gruppen bestod av 10 dansare men på träningarna kan det vara upp till 29 st. deltagare. Månadsträffen avslutades med det sedvanliga lotteriet och att ordförande Inger Engvers tackade alla, speciellt köksgruppen som hade serverat höstsoppa, smörgås och kaffe med kaka.

Text. Bengt Thyrsson       Bild. Sven