** Månadsträff 2018 03 20

SPF Seniorerna Söderhamn har haft månadsmöte för mars månad i Röda rummet på Kulturens hus. Ordförande Inger Engvers hälsade alla välkomna och berättade om dagens program.

Först ut på programmet var Hjärnkoll, SPF:s nationella frågesportstävling för tre-mannalag. Tävlingsledaren Kjell Viksten hade satt ihop 16 kluriga frågor som de fyra  deltagande lagen fick besvara. Exempel på frågor var; Vad heter sotarnas hemliga språk, Vilken flygplats har IATA-koden LAX? Segrande lag, Olov Andersson, Bo Hellberg, Denny Månsson hade 12 rätt. De får nu möta andra hälsingeföreningar i en utslagstävling där segrarna går till riksfinal på Cinderella senare i sommar och får representera Hälsingland. Därefter berättade Eva Sjölin om alla resor som är på gång och Lisbeth Karlsson informerade om att antalet medlemmar nu är uppe i 1 036 st.

Köksgruppen serverade kaffe med semla innan det var dags för Johnny Vester att underhålla på gitarr med låtar av bl.a. Lundell, Skifs, Cornelius.

Sedvanlig lotteridragning avslutade dagen program innan Inger Engvers tackade alla som kommit och hälsade alla välkomna till nästa månadsmöte den 24 april då med modevisning på programmet.