Modevisning 2019-04-23

Den 23 april hade SPF Seniorerna 010 Söderhamn sedvanlig och uppskattad modevisning i Röda rummet. Ca 200 medlemmar hade kommit för att se vårens mode, vilket också är lika med fullsatt.
Ordförande Inger Engvers hälsade alla välkomna till träffen och dagens modevisning.
Programmet inleddes med att kören, under ledning av Christer Jansson, sjöng några moderna sånger.
Den nya repertoaren uppskattades av de närvarande medlemmarna.
Föreningens egna mannekänger, 12 st., intog catwalken i 3 omgångar för att visa vårens och sommarens nya kläder samt baddräkter i härliga färger. Under tiden spelade Jan Lemon passande bakgrundsmusik. Representerade firmor var Therese Mode, Fanny, Berglunds, Balconetten.
Inga Malmström var som vanligt konferencier och berättade om kläderna.

Mellan klädbyten visade Irenes Vintage gamla kläder. Ett mycket uppskattad inslag.

Modevisningen avslutades med att alla mannekänger avtackades med varsin ros.

Ordförande, Inger Engvers, framförde ett tack till Inga Malmström för allt arbete hon lagt ner och överlämnade en ros.
Köksgruppen serverade en god sallad med bröd samt kaffe och kaka. Ove Haglund, friskvårdsansvarig och Eva Sjölin, reseledare, informerade kommande aktiviteter och resor.
Ordföranden informerade om att nästa månadsmöte, den 21 maj, kommer att bli en utflykt till Stenö. Dagen avslutades med lotteridragning under ledning av Kjell och Maggan Viksten. Många fina priser delades ut.
Ordföranden avsluta träffen med att tacka alla som hjälpt till med att bygga catwalken, iordningställa lokalen och dukat alla bord samt Köksgruppen för deras arbete. Ett stort tack riktades även till alla medlemmar som kommit och gjort träffen till en trevlig eftermiddag!
Text och bild Bengt Thyrsson