Månadsträff 2020-01-21

SPF Seniorerna Söderhamn har haft årets första månadsträff den 21 januari i Röda rummet på Kulturens hus.
Ordförande Inger Engvers hälsade alla välkomna och informerade om dagens program som började med att kören, under ledning av Christer Jansson, framförde 5 sånger av bland andra Ove Törnqvist. Anders Ramstrand, från Omvårdnadsnämnden, informerade sedan om vilka nya tankar och idéer som finns beträffande äldreboende i Söderhamns kommun. Anders hoppas på att ett beslut skall tas i april 2020 om ett nytt vård- och omsorgsboende. Efter kaffe, smörgås och kaka informerade Lisbeth om att vi nu är 1 058 medlemmar, Eva redogjorde för alla resor som är på gång, och Bert för de kurser som startar inom kort. All denna information finns även på föreningens hemsida.
Efter detta så fick vi njuta av skönsång från Marie Sundberg. Åtta låtar framförde Marie.
Allt ifrån Mjölnarens Irene till Gabriella sång. Månadsträffen avslutades med sedvanlig lotteridragning innan Inger avslutade träffen med att tacka alla för att de kommit och hälsade alla välkomna till nästa månadsträff i februari då föreningen har årsmöte.
text och foto Bengt Thyrsson