** Modevisning 28 september

SPF Seniorerna 010 hade den 28 september höstens modevisning.

Eftermiddagen började med att ca 200 medlemmar hälsades välkomna av ordf. Inger Engvers.

Höstens kollektion från fem företag i Söderhamn visades. Inga Malmström inledde presentationen med att poängtera betydelsen av att göra våra klädinköp i Söderhamn. Kläderna presenterades därefter av våra mannekänger. Kläder från Therese Mode visades av Eva, Lisbeth och Gun-Britt.

Jörgen och Josef visade kläder från Dressman.

Fannys kläder presenterades av Elisabeth, Inger och Anita.

Balconettens och Berglunds kollektion presenterades av Margareta, Anita, Ove och Ingrid.

Sist ut visade Irenes Old Fashion kläder från sekelskiftet och framåt.

Inga tackade sina modeller med en röd ros.

Efter varma applåder serverade köksgruppen en god och uppskattad kycklingsallad som åtföljdes av kaffe och kaka.

SPF kan glädja sig åt många nya medlemmar och höstens reseprogram är spännande. Något att se fram emot nu när höstmörkret börjar närma sig.

Eftermiddagen avslutades med den uppskattade lotteridragningen, med många fina priser.

Inger Engvers tackade alla närvarande för en mycket trevlig eftermiddag och hoppades på återseende vid nästa månadsträff den 24 oktober.