Gåfotboll

Gåfotboll SPF Seniorerna Söderhamn!
Gåfotboll har på kort tid blivit en populär aktivitet för seniorer. Det är träning för både puls, koordination och balans samtidigt. Man spelar fotboll men går i stället för att springa, vilket innebär att en fot alltid måste vara i marken. Om någon springer går bollen över till motståndarlaget. Inga tacklingar är tillåtna och ingen målvakt används, för att alla ska få röra sig ungefär lika mycket.

Gåfotboll, i samarbete med Söderhamns FF, spelas i Dinahallen. Alla är välkomna på torsdagar mellan klockan 10.00-11.00. Det är kallt i lokalen så du bör ha lämpliga kläder. Du behöver också ombyte av skor så att underlaget hålls rent.

Du som tycker det låter kul att vara med anmäler dig till Ove Haglund tfn 070-696 04 53.