Föreningsadministration

De här sidorna är dolda för vanliga användare.

Här finns diverse anvisningar, blanketter, checklistor, dokumentmallar och handböcker. En del är generella men det finns även de som är speciellt anpassade för SPF Seniorerna Leksand.

För att ha sidorna lätt tillgängliga, lägg till en länk i bokmärkesfält på startsidan, se "Lägga till länk i Bokmärkesfält_föradm"

Anvisningar & Lathundar

• Beskrivningar över bl.a informationshantering, hur man skapar videomöten, rekryterar och behåller, registerar uppdrag, skapar uppdragslista, skickar gruppmail, skapar matrikel, uppvaktningar, avtackningar och parentation, e-post logga, "så skriver du för webben", mediakontakter (tidningar, Senioren "Landet Runt"), mm.

Arbetsbeskrivningar & Handböcker

• Arbetsbeskrivningar och handböcker för förtroendevalda.
  • Beskrivning - Skapa uppdragslista

Blanketter

• Blanketter för att anmäla sig till resor, reseräkningar, mm.

Checklistor

• Inför- och efter Årsmöte, Medlemsträffar, Styrelsemöten, Programblad.

Dokumentarkiv

•  Här sparar vi styrelseprotokoll (förening och distrikt), rapporter från arbetsgrupper, funktionärslista, mm. Dokument om informationshantering, årsprogrammets innehåll och stadgar finns också.

Dokument mallar

• Inför- och efter Årsmöte (föredragningslista, verksamhetsplan, protokoll, mm), Anmälningslistor, brev, brev till nya medlemmar, presentationer, protokoll.

Förening för alla

• Under namnet Förening för alla har SPF Seniorerna samlat olika insatser och verktyg för att ge inspiration och stöd till föreningens arbete med att stärka medlemskapets värde.

Webbinarier, utbildningar och utbildningsmaterial 2024

------------------------------------------------------------------

Grafiska riktlinjer

• Grafiska riktlinjer - Leksand

Logotyp & profil

• Nya Logotyper för SPF Seniorerna Leksand finns här.