Medelhavskryssningen

OBS! nya dokument

NYTT Program och uppdaterade priser

Hej!
Bifogat finner ni uppdaterat programblad som även delades ut på mötet i Markaryd i torsdags.
Programblad att ladda ner i pdf-format

I nuläget är det 42 anmälda och det medger att vi kan genomföra resan som planerat då det krävs 40 deltagare. Jättekul att vi nu har resan i hamn.

Ber er som inte pratade med mig under mötet, maila till Lennart och dubbelkolla så att ni får rätt hyttkategori. I grundpriset ingår del i dubbelhytt insida. Tillval är utsida balkong, utsida fönster samt insida balkong med utsikt över Central Park.

För dem som önskar boka dryckespaket gör man det själv via rederiet när vi fått våra bokningsnummer.

Alla priser ombord är i dollar då rederiet är amerikanskt. Faktiskt pris får ni direkt när ni bokar och kursen kan variera dag för dag. Priserna är olika om man kryssar i Europa eller USA, därav gapet mellan summorna. Man behöver uppge sitt kortnummer som betalning och det kommer vi även att få göra när vi så småningom checkar in. Jag bifogar lista i slutet av mailet.

Alla som ska åka på kryssning måste vara fullvaccinerade och all personal testas dagligen ombord. Rederierna har fått lov att öka den redan höga säkerheten ombord men frekvent desinficering av alla miljöer och man har även ökat sin sjukvårdspersonal. Som alla förstår så är det ett måste för dem att agera med största försiktighet för att kunna överleva, kryssningsturismen är stor och viktigt för alla hamnstäder runt om i världen. Därför kommer vi att kunna känna oss väl omhändertagna och säkra men inte glömma att ändå tänka oss för. Covid-pass kommer att krävas och det skaffar ni lättast via er Kivra-app eller genom 1177. Det gäller i tre månader sedan måste man söka nytt. Har man Kivraappen har man det lättillgängligt i sin telefon under resan då man kan ha det offline.

Var och en är ansvarig för att kontrollera med sitt försäkringsbolag vad som gäller med avbeställningsskydd och avbokning. Vi följer paketreselagens regler.

Frågor om resan mailar ni lättast till mig och alla andra ändringar mailar ni till Lennart.

Vi kommer att ha minst ett möte innan resan där vi går igenom allt och ni får era bokningsnummer. Detta blir in på det nya året.

Påminner om att anmälan ni gjort till Lennart är bindande och att all fakturering sker via mail från Ljungby Ekonomitjänst, Jerry Karlsson. Han kan dock inte ta emot frågor från er.

Nu se vi framemot ett nytt resår tillsammans!

Var rädda om er

DELUXEDRYCKESPAKET

Njut av obegränsad tillgång till drycker och alternativ under hela kryssningen*. Börja dagen med en kopp kvalitetskaffe, smutta på en piña colada vid poolen, håll vätskebalansen med färsk juice och koppla av med det perfekta vinalternativet eller en klassisk cocktail.  – Få också 40 % rabatt på buteljerade viner i prisklasser upp till $100, och 20 % rabatt på viner över $100. Aktuella priser ombord är  $63,00 – $89,00/per dag på kryssningar under 2021–2022.

• Coca-Cola Freestyle-drycker*
  • Coca-Cola®-souvenirmugg
  • Alkoholfria cocktails (mocktails)
  • Vatten med och utan kolsyra
  • Kvalitetskaffe och -teer
  • Färskpressade juicer
  • Cocktails • Drinkar • Sprit
  • Öl • Vin på glas

FÖRFRISKNINGSPAKET

Börja morgonen med en kopp kvalitetskaffe eller -te och färskpressad juice. Håll vätskebalansen mellan aktiviteterna ombord med vatten eller favoritläsken från automaterna i din Coca-Cola®-souvenirmugg. Fyll på med alkoholfria drinkar inför kvällens äventyr. Aktuella priser ombord är $29,00 – $38,00/per dag på kryssningar under 2021–2022.

• Coca-Cola Freestyle-drycker*
  • Coca-Cola-souvenirmugg
  • Alkoholfria cocktails (mocktails)
  • Vatten med och utan kolsyra
  • Kvalitetskaffe och -teer
  • Färskpressade juicer

KLASSISKT LÄSKEDRYCKSPAKET

Släck törsten under hela kryssningen – drick så mycket du vill från läskautomaterna och av Coca-Cola® Freestyle-drycker med din souvenirkopp. Svalka dig till oslagbart värde med dina läskedrycksfavoriter under hela äventyret. Aktuella priser ombord är $12,99 – $15,00/per dag på kryssningar under 2021–2022.

• Coca-Cola® Freestyle-drycker*
  • Coca-Cola®-souvenirmugg ingår