Hitta på vår Hemsida

Det går att ta del av hemsidan både med Dator, Mobil och Surfplatta men det kan se lite olika ut på skärmarna.

Här kommer några Tips på var det kan vara bra att utgå ifrån

1. Vi börjar med att nå Hemsidans startsida (spfseniorerna.se/markaryd)

• Dator och Platta med stor skärm ser det vanligtvis ut enligt nedan

Pilarna visar på två användbara rubriker
    - ANSLAGSTAVLAN (allt som är på gång i föreningen är listat i datumordning med länkar att Läsa ner)
    - Senaste Nytt SPF Markaryd (när något nytt läggs in på hemsidan kommer det en Notis här med kort information och länk för mer att läsa). De som har installerat SPFappen i sina mobiler får samtidigt automatiskt denna Notis.

• Mobiltelefon med smal skärm kommer layouten att bli lite mer kompakt men allt finns där (ibland kan det vara bra att vända på telefonen 90 grader så skärmen blir bredare).
    Senaste Nytt SPF Markaryd syns direkt, men för att komma åt Menyerna som låg på en rad upptill får man klicka på Meny_ikonen först.

ANSLAGSTAVLAN är en lista med händelser, där vissa har länken "Läs mer" som är en genväg till annan plats på hemsidan med mer information, och övriga får en länk så fort mer finns att läsa.

2. SPF-appen

Det är ett alternativ att använda för att läsa vad som erbjuds på vår Hemsida via mobilen (den måste först laddas ner där Appar finns)
Innehållet presenteras lite annorlunda här mot då webbläsaren i mobilen eller datorn används

Här finns rubriken NYHETER  och SIDOR att utgå ifrån för att komma vidare in i hemsidan (vissa rubriker där undersidor finns har en vinkel_pil att klicka på tex. ANSLAGSTAVLAN

Om ni inte har installerat SPFappen hör av er till någon i styrelsen så hjälper vi till.

OBS!
Det är jättebra om alla som har e-postadress och inte uppgett den (eller har ny/ändrad) hör av sig eftersom det är ett effektivt och gratis sätt att nå ut med information till föreningens medlemmar.på.