Från styrelsen 2 juni

Sammanfattning från styrelsemötet 2 juni 2023.

Syrenerna doftar skolavslutning på vägen mot dagens styrelsemöte. Snart är det sommarlov, men för SPF Tuna-Säter blir det inget lov. Precis som förra sommaren kommer vi att ha aktiviteter under sommaren.

Det började faktiskt redan igår. Då var det dags för ett av årets två bilrallyn. Vi var ett 30-tal seniorer som gav oss ut på en ca 4 mil lång bana, framtagen av Lars och Anna-Lena Karlsson. Målet var också deras trädgård där fika och prisutdelning skedde. Mats hade som vanligt kommit på ett antal mer eller mindre kluriga trafikfrågor.

På styrelsemötet informerade Laila om föreningens ekonomi. Hon hade också deltagit i en utbildning som bland annat innehöll information om internetkunskap och bedrägerier.

Ann-Christine hade deltagit i ett KPR-möte och berättade i stort vad det handlade om. Flytten från Tunagården till nya boendet i Gylle är på gång. Det är stor brist på vikarier inom äldreomsorgen och nu rekryteras vårdpersonal på flera olika nivåer.

Birgitta och Per-Åke har deltagit i en ordförandekonferens där det bland annat talades en hel del om höjning av den del av medlemsavgiften som går till förbundet. Förslaget är en höjning på 50 kr/år till sammanlagt 210 kr from år 2025. Beslut kommer att tas på Kongressen i juni.

Vi beslutade att höja priset på föreningens lotter till 10 kr/st from hösten. Det blev också ett tillägg till tidigare policy vad gäller ersättning vid Förbundsmästerskap för boule. Vi ersätter anmälningsavgiften för alla grenar inom Förbundsmästerskapen, men med ett maxbelopp på 1 000 kr per mästerskap och år.

I juni kommer vi att kunna delta i fårvallning i Tägt, prova-på minigolf och boule. I juli blir det vandring i Frostbrunnsdalen, tipspromenad i Romme och promenad vid Ljustern , Säter.

Hoppas vi ses och kom ihåg att fylla i sommarens motionskort! Om du inte har något kort finns det att hämta i brevlådan utanför SPF-lokalen i Romme. Det kommer också att finnas med på våra aktiviteter.

Sommarhälsning från styrelsen/Birgitta