Medlemsmöte 30 sept.

Medlemsmöte 30 sept. på Syrianska Kulturcentret

Äntligen så är vi igång igen. Detta var vårt första egentliga medlemsmötet den sista torsdagen i månaden. Det började med att vår nye ordförande Björn Ulvemark hälsade oss välkomna. Därefter så berättade Jack lite om hösten. Det blir Sound of Music på Stadsteatern med avresa från Syrianska kulturc. Det blir även en trettondags konsert på Cassels, men programmet är inte klart än. Trots det så har femtio anmält sig. Jack planerar även en resa till Montenegro förmodligen i maj -22. Sedan blev det Monicas tur att tala om vad som sker. Sopplunchen på Rytterne bygdegård med visning av äldre kläder. Hur det blir med vår traditionsvanliga lucifirande på Katajaiset står skrivet i stjärnorna.
Nu kom underhållningen i form av en djuplodande information Av Anna Österberg från Missing People. Där hon bl.a. berättade -beronde av den saknade personens status- att de har mellan 200.000 - 1.500.000 personer som följer dem på FB. Sedan var det dags för Thomas och Kjell, som lät oss njuta av sköna sånger och fint gitarrspel. Lotteridragningen skötte Stig och Gunilla med sedvanlig glädje för de som vann. Några flera gånger. Stig passade på att påminna om Julbordet på Tranellska. Charlotte visade sina quiltalster, väskor mm.
Lars Grefberg