31 augusti Upptaktsmöte

• Jack går igenom agendan
  • Mats Olsson
  • Tomas Andersson

Vi var 146 - etthundrafyrtiosex - medlemmar som kom till hösten upptaktsmöte, och det är alla tiders rekord. Jack började med att hälsa de 16 nya Arosmedlemmarna välkomna, och givetvis alla oss andra också. Därefter berättade han om våra resor, cirklar, veckoaktiviteter mm.
Därefter så blev det underhållning av duon Mats Olsson på keyboard, dragspel och munspel av Tomas Andersson på gitarr. De framförde med skönt spel och sköna röster visor av Cornelius och Taube och några roliga kommentarer däremellan. Givetvis med så många duktiga Arosmedlemmar blev det några allsångsvisor också.
Sedan gick det sedvanliga kaffedrickandet och lotteriet av stapeln. Jack hade med sig ansenlig mängd svamp från Värmland, där det regnat under sommaren, till glädje för de som vann på sina lotter.