Månadsmöte

Nina Deila berättar om gamla Västerås

Höstens första medlemsmöte hölls på Syrianska kulturcentret när det var årets kanske sista sommardag. Nu drar vi igång höstens alla aktiviteter.

Besökarna fick mycket information om kommande teaterresor (de flesta redan fullbokade) och långresor, påminnelser om vad som händer under den närmaste månaden, många veckoaktiviteter som startar och om besök i våra närområden.

Efter informationen hade vi bjudit in Nina Deila som berättade om gamla Västerås, från 1300- till 1800-talet, och visade ett bildspel om hur det var här i staden under den tiden.

Mötet avslutades med sedvanligt kaffe och lotteri med ett prisbord som den här gången visade att det är skördetider både i skog och trädgårdar. Deltagarna lämnade säkert mötet med huvudena fyllda med information om föreningen och gamla Västerås samt hälsades välkomna till nästa medlemsmöte i slutet av september.

Monica Johansson