27 September Medlemsmöte

27 September Medlemsmöte i Ansgarskyrkans Lokaler.

• Agneta Kumlin

SPF Seniorerna Aros Medlemsmöte den 27 september 2018
Mötet började med att vår ordf. Jack Hallberg berättade om kommande aktiviteter, där vissa redan är fullbokade. Han påminde också om att vi kommer fira för 35-års jubileum den 15 november. Monika Johansson redogjorde sedan om våra studiebesök. Därefter så berättade den F.D. polischefen Agneta Kumlin om Civilkurage och Mod. Och det visade hon ju efter den uppmärksammade händelsen, när hon kritiserade polisledningen för deras arbete. Det resulterad i att Agneta Kumlin gick i för tidig pension. Hon berättade att ingående om vad som hände, och mycket av det har vi kunnat följa via VLT. Därefter så blev det sedvanligt kaffe med smörgås och sedan skötte Stig om att många fick fina vinster på sina lotter.
Text o Bild Lars Grefberg