1 februari Gentlemannen

• Bild Karl-Axel Lundell

SPF AROS på Oscarsteatern och såg Gentlemannen.
48 glada pensionärer åkte till Stockholm den 1 februari och såg musikalkomedien Gentlemannen om Kärlek och Mord. Det blev ingen lång promenad i Stockholm då vår bussförare kunde köra nästan in i foajén. Henrik Dorsin (Monty i pjäsen) spelade åtta olika roller. AndreasT Olsson spelade sufflören som lotsade oss igenom pjäsen om dråpliga dråp på Montys mer eller mindre galna släktingar. Henri Dorsin gjorde en bra föreställning spelade allt från yngre män till äldre, han spelade även en äldre kvinnlig släkting. Ombyten gick snabbt, ibland var vi inte med på att Monty kom in i en ny roll. Monty har under pjäsen problem med kärleken som då han slits mellan Sibella (spelad av Sara Jangfeldt) och Phoebe (spelad av Emmi Cristensson).Suzanne Reuter kommer in i slutet och spelar bitsk Lady Eugenia. På hemresan serverades macka med dricka.

Karl-Axel Lundell