28 Februari. Årsmöte

Årsmöte med sedvanliga seder. Jack öppnade årsmötet med att hälsa alla 118 medlemmarna välkomna. Det var ju damernas staffet samtidigt på TV, så det var väl orsaken att så få kom. Men vi fick ju GULD efter att Charlotte Kalla hade gjort ett fantastiskt åk och gett Stina 18 sek i försprång till den makalösa norskan.l Hon försökte men Stina knep henne på de sista 50 - 100 meterna. Grandiost. Parentationen över våra tyvärr 24 medlemmar som lämnat oss för gott genomfördes stilenligt med tänt ljus och en vacker ros. Därefter så började årsmöteshandlignarna med att Esbjörn Larsson - den ständige ordföranden för årsmöten - genomförde årsmötet på ett normalt men effektivt sätt. Sekreterare för möte blev naturligtvis Bjarne. Vi fick en ny styrelseledamot i Åke Hedlund, vi hoppas att han känner sig välkommen i styrelsen. Därefter så tog Jack - som helt klart blev vald till ordf. - orda och berättade om resor och en del andra aktiviteteter. Monica Johansson fortsatte sedan med att berätta om olika aktiviteter som kommer under våren. Underhållningen stode sedan Kjell och Thomas för med härliga och för oss gamlingar välkända låtar och visor. Kaffe med smörgåsar på hembakat bröd smakade utmärkt. Stig och Ingegerd tog sedan över med lotteriet, det är makalöst konstigt att vissa vinner både en och två och kanske tre gånger medan de flesta av oss inte vinner alls. Stig avslutade mötet och alla gick hem till sig efter ett lyckat årsmöte.