20 September. Hemlig jubileumsresa

20 September. Hemlig jubileumsresa för våra medlemmar som har fyllt 80 eller 81!

SPF Aros på veteranresa
Traditionsenligt har medlemmar som under året uppnått åldern 80-81 år inbjudits till en hemlig resa . Våra gäster fick se insidan av vårt närområde då chauffören Mats guidade oss mot målet via smala grusvägar genom Svartådalen till Sätra Brunn. Gissningarna om slutmålet var många under färden . Vid målet mötte guiden Gunilla upp som berättade om brunnens historia och den verksamhet som bedrivits där och som började redan på 1700-talet. Baderskor, badmästare, läkare, sköterskor, transportörer och personal för skötseln av anläggningen och gästerna gjorde att det var ett samhälle fullt av liv och rörelse. Själva tog vi oss en drink av det hälsobringande vattnet före lunchen i restaurangen som avslutade besöket. Om brunnsvattnet gjort oss piggare återstår att se.
Text Monica Johansson