24 febr. Årsmötet

24 febr. Årsmötet. Äntligen så är vi igång igen. Vi hoppas att det varar!!!

SPF Aros Årsmöte den 24 februari 2022

Det kom 105 medlemmar och ordförande Björn Ulvemark hälsade välkommen och det blev parentation. Monica läste en fin dikt.  Sedan tog årsmötet fart och det flöt på bra. Inga protester kom fram. Årsmötet avslutades. Vår distriktsordförande Lisbeth Wernersson berättade om vad distriktet sysslar med på ett ingående sätt, hon tog även med en del från Förbundet vad de vill få genomfört. Bl.a. om att vi pensionärer betalar högre skatt än löntagarna.  Därefter så tog Therese och Inger från ”Friskis och Svettis” över och vi fick veta att det finns en senioravd. Som tar hand om oss. Inger genomförde ett program för oss seniorer med sex av våra medlemmar och väldigt många av medlemmarna hängde med. Sedan berättade Therese om en annan sysselsättning. Därefter så blev vi bjudna på en härlig smörgåstårta med kaffe och tillslut en liten kaka också. Det var ett trevligt årsmöte och för en gång skull utan restriktioner.