16 maj My Fair Lady

16 maj My Fair Lady. Pris 610 kr. för medlemmar i SPF Aros och 680 kr för icke medlemmar. Anmälan till jack.hallberg99@gmail.com

My Fair Lady
16 maj 2018
Stora scenen
BILJETTER
Älskad musikal och modern klassiker från 1956 – här i en stjärnspäckad uppsättning.
Eliza Doolittle drömmer om ett annat liv än att stå i ett gatuhörn och sälja blommor för småpengar.
Av en slump stöter hon på Henry Higgins, uppblåst men passionerad språkprofessor som ironiserar över hennes "obildade rännstensspråk".
Ett möte mellan två världar.
Higgins föreslår på skämt ett experiment – på sex månader ska han få Eliza att tala belevat! Förvandla henne från ingenting till drottningen av Saba.
Eliza blir förbannad. Sen nyfiken. Varför inte?
Hon söker upp Higgins. Gärna lektioner – men på hennes villkor.
My Fair Lady, en av de allra mest älskade musikalerna hade sin urpremiär 1956. Den bygger på George Bernard Shaws pjäs Pygmalion om blomsterflickan Eliza och hennes möte med en annan värld. Här i en egen tolkning av danska succéregissören Elisa Kragerup. Med bland andra Johan Rabaeus, Nina Zanjani och Magnus Uggla i rollerna.
Sångtexter och dialog: Alan Jay Lerner
Musik: Frederick Loewe
Efter George Bernard Shaws skådespel och Gabriel Pascals film Pygmalion.
MEDVERKANDE PÅ SCENEN
Higgins