9 maj Teatern "Mors Lilla Kung"

9 maj Teatern "Mors Lilla Kung"!

Bästa SPF Aros medlemmar!

De 4 SPF föreningarna i Västerås satsar på en gemensam Teaterföreställning i Syrianska Kulturhuset den 9 maj 14.00.

Det är Arbogateatern som flyttar sin ensemble till Västerås och ger föreställningen ” Mosters lilla kung”

I år är det 500 år sedan Gustav Vasa blev vald till kung. Arbogateatern uppmärksammar detta med sin föreställning. Kvinnor och barn som hållits i dansk fångenskap får återvända till Sverige och Gustav ställer till fest inför återförenandet med syster Margareta och moster Kristina Gyllenstierna. Vi får följa med på en resa fylld med intriger, lömska släktingar, sång, fart och humor.

Kostnad 270 kronor för teaterbiljett samt kaffe och smörgås i pausen.

Anmälan senast 6 februari till jack.hallberg99@gmail.com

Föreställningen förutsätter att intresset är tillräckligt stort. En avstämning görs den 15 februari och kan vi inte genomföra föreställningen får ni ett meddelande senast 28 februari. Hör ni inget ber jag er betala 270 kronor per person till Bankgiro 5228-7869 senast 31 mars.
Jack

image6m7bp.png