Månadsmöte med berättelser om Thore Skogman

Vid vår näst sista medlemsträff inför sommaren hade vi ett besök av Lars Andersson som kan allt om Thore Skogman. Lars Andersson berättade historien om vår stora hallstabo och visade samtidigt ett tillhörande bildspel kombinerat med musik av Thore S.
Vi som växte upp och varit med under hans stora karriär mindes plötsligt en hel del från hans musik som vi stundtals trallade med i.
Bland våra medlemmar fanns även de som spelat fotboll med/mot Thore när den tiden begav sig.

Fin presentation och tack till Lars Andersson som väckte våra minnen om Thore och hans musik allt från schlager till operetter. Medlemsträffen fortsatte med kaffe och smörgås och många egna minnen från Thore Skogmans musik avhandlades vid kaffestunden. Avslutning på denna eftermiddag var den traditionella lottdragningen och vi lämnade träffen med ett leende och ljusa minnen som gjorde aprilvädret lite lättare i väntan på nästa månadsträff.

Text: Monica Johansson
Foto: Björn Ulvemark