5 januari Nyårskonsert

5 januari Nyårskonsert den 5 januari kl 18.00 Cassels med Dalasinfoniettan. Solister är Lena Willemark och Olle Persson

Nyårskonserten äger rum den 5 januari kl 18.00 med Dalasinfoniettan
Solister är Lena Willemark och Olle Persson.
Priset blir 550 kronor för medlemmar i SPF Aros och 620 kronor för icke medlemmar för vi var tvungna att hitta en ny Middagsrestaurang eftersom Piren stänger den 31/12 i år och jag kunde inte få fram några klara besked om vad som händer därefter.
Efter en del letande fastnade jag för Wanbo Herrgård som ligger lite hittom Ludvika. Min uppfattning är att det blir minst lika bra som Piren.
Lena Willemark, sångerska och spelman, har varit aktiv i många decennier och räknas som en av de främsta folkmusikartisterna på den internationella scenen. I februari utsågs hon dessutom till hedersdoktor vid Högskolan Dalarna, där följande träffande beskrivning framfördes; "Lena Willemark är riksspelman på älvdalslåtar men vägrar att inordna sig i något speciellt fack. Hon är en banbrytande genreöverskridande sångerska som ständigt vidgat sitt uttryck."
Olle Persson är en oerhört skicklig baryton och en framstående uttolkare av romantiska verk, speciellt Nils Lindbergs Requiem (1993). Olle har stått på scen i många år och har röstresurser som få kan mäta sig med. För dalfolket gjorde han sig oförglömlig i Eight songs for a mad king under