Januari

Månadsmöte i Equmeninakyrkan med massor av information.

• Mer än fullsatt i kyrksalen
  • Årets eldsjäl gratuleras
  • Hans Nilsson berättar om luftgevärsskytte med proffsgevär
  • Kö vid vinstutdelningen i samlingssalen
  • Mer än fullsatt i kyrksalen
  • Årets eldsjäl gratuleras
  • Hans Nilsson berättar om luftgevärsskytte med proffsgevär
  • Kö vid vinstutdelningen i samlingssalen

Onsdag 31 januari blev det deltagarrekord med 105 glada seniorer på plats.
Tyvärr kunde inte annonserade underhållaren Daniel Eriksson komma då han hade problem med halsen och inte kunde sjunga.
Mötet fylldes i stället med massor av information och vår ordförande Tomas Hagenfors inledde mötet med att gratulera Årets Eldsjäl i Hallsberg, Gunnar Svedlund. Gunnar som förutom att vara medlem i vår förening och där varit mycket aktiv i valberedning, programkommitté och som studiecirkelledare, är aktiv i många andra föreningar. Gunnar fick en brandsläckare att använda om glöden går överstyr.
Därefter berättade Christer Einarsson från programkomittén om vårens program och andra aktiviteter under våren. Christer gjorde också en enkät där man genom handuppräckning fick tala om vilka förslag om framtida programinslag man gillar.
En presentation av de 22 löpande aktiviteter som presenteras i programbladet och på hemsidan gjordes och där fick ansvariga för varje aktivitet berätta kort om vad man gör och eventuell kostnad.
Efter detta långa informationspass var det dags att sträcka på benen och inta kaffe med smörgås i samlingssalen.
Kaffet avslutades som vanligt med utlottning av blomma på inträdesbiljetten och fina priser från handarbetsgruppen på årorna.