Mars

Månadsmöte i Equmeniakyrkan med underhållning av Stephan och Carina Berg samt information från Capios vårdcentral i Hallsberg

• Fullsatt i Equmeniakyrkan
  • Carina och Stephan Berg
  • Johan Rapp
  • Fullsatt i Equmeniakyrkan
  • Carina och Stephan Berg
  • Johan Rapp

Fullt hus i Equmeniakyrkan onsdagen 29 mars.
Trots att vintern kom tillbaka med full kraft och medförde 1 dm snö, hindrade det inte ett 90-tal seniorer att ta sig till Equmeniakyrkan i Hallsberg under onsdagen. Här bjöds nämligen på ett väldigt fint och uppskattat program i både tal och ton.

För underhållningen svarade äkta paret Stephan och Carina Berg från Hampetorp. Stephan är mest känd för att ansvara för musiken i Peter Flacks revyer och för att ha komponerat melodier som Carola sjungit i melodifestivalen. Stephan briljerade med sitt fina pianospel och Carina bidrog med vacker och känslosam sång. De bjöd på en blandad repertoar där publiken kände igen och kunde sjunga med i många sånger.

Johan Rapp, som är verksamhetsansvarig på Capios vårdcentral i Hallsberg, gjorde också en väldigt fin insats då han redogjorde för hur han ser på en modern och omhändertagande vårdcentral. 4 läkare har redan anställts, och målsättningen är att på sikt helt klara verksamheten utan hjälp av hyrläkare. Vi fick också reda på att den avsatta tiden för ett läkarbesök har utökats från 15 till 30 minuter. Detta innebär att man nu får fråga doktorn om mer än bara en sak.

Föreningens ordförande Tomas Hagenfors ledde samlingen och bidrog även med några roliga citat från läkarjournaler. Han tackade de medverkande med honungsburkar som producerats lokalt i Hallsberg.
Hela programmet arrangerades i samarbete med Studieförbundet Vuxenskoan.

Dagen till ära hade serveringsgruppen köpt in semlor till kaffet vilket uppskattades av alla gäster. Innan samlingen var slut hanns det med information om kommande aktiviteter och resor samt lottdragning. På vägen ut från lokalen tackade många för en riktigt fin eftermiddag, och det fanns även ett bokbord med diverse informationsmaterial som många försåg sig med. Samlingen resulterade även i ännu en ny medlem.

Text o bilder Tomas Hagenfors