Månadsmöte i Equmeniakyrkan med information om Tivedens nationalpark

• David Tverling presenterar Tivedens nationalpark framför ett fulldukat lotteribord
  • David berättar inlevelsefullt om allt fint och intressant i Tiveden
  • Tomas Hagenfors informerar om kommande medlemsvärvningskampanj i väntan på kaffe med smörgås
  • David berättar inlevelsefullt om allt fint och intressant i Tiveden

Onsdagen 28 september hölls höstens andra månadsmöte. Denna gång var David Tverling från Naturguide Tiveden inbjuden.
David fick tidigt av sin morfar lära sig att uppskatta naturen i skogen och har sedan dess tillbringat större delen av sin tid i Tivedsskogarna. Som naturguide tar han med turister från Sverige och övriga Europa  på älg, bäver och vargsafari, kanotturer och vandringar. David arbetar också aktivt för att skydda skogs- och naturområden och de arter som bor och lever där.
David visade bilder från många sevärdheter i naturreservatet och berättade om hur området med Vättern i öster och många raviner i nationalparken uppstått för många miljoner år sedan. Ett antal istider fyllde på med stora stenblock.
Mer information om Naturguide Tiveden hittar du här.
Efter Davids föredrag informerades om kommande aktiviteter som Matresa, modevisning och oktoberfest.
Kaffe med smörgås och kaka serverades och mötet avslutades med dragning och uttdelning av lotterivinster.