Månadsmöte i oktober

• Kyrkoherde Jonas Ahlson i samspråk med våra medlemmar. I bakgrunden Johanssen Lutabingwa från Kyamutwara församling i Tanzania

SPF Seniorerna i Hallsberg hade bjudit in Svenska Kyrkan till sitt oktobermöte. Det var kyrkoherde Jonas Ahlsson som tagit med sig kyrkans organist Magnus Berglöf och hans dagkör. De bjöd på sånger och berättelser. Kyrkoherden Jonas sjöng två fina sånger som redogjorde för hur han blev intresserad av kyrkan och dess arbeten. Dagkören sjöng sex olika sånger under ledning av organisten som ackompanjerade med fint pianospel. Det blev en lagom blandning av det som kyrkan står för.
Därefter blev det kaffe och kökspersonalens fina och goda smörgåsar. Ordförande Hans Nilsson berättade att några medlemmar fyllt jämt år och Inga Alexandersson informerade från KPR-möte (kommunala pensionärsrådet). Hon berättade om en del saker som kommer att hända i Hallsberg.
Lars Kvarnström berättade att man kunde anmäla sig till årets Filmtajm onsdagen den 15 november samt man inte skall glömma att anmäla sig till julbordet i Esslatorp den 6 december. Samt till Mat på byn den 8 november.
Mötet avslutades med lotteridragning och Nationalsång.