Mattcurlingen besökte Örebro

• Ingela och Janne var bästa Hallsbergslaget

SPF seniorerna Örebro City har spelat mattcurling under 13 år. I höstas besökte några av ledarna oss i Hallsberg för att hjälpa oss komma igång med vårt eget spel.
Onsdagen 12 decemberr var det dags för oss i Hallsberg att besöka Örebroföreningen där de spelar i samlingssalen på Södermalmshemmet. Det blev ett väldigt uppskattat möte från båda parter, och förutom spel fick vi även dela fikastunden med kaffe och kaka.
Hur gick det då i tävlingen? Jo, vi placerade oss ungefär i mitten av de 10 lagen och det får väl anses vara acceptabelt med tanke på den korta tid vi haft att öva. Bästa hallsbergslag blev Janne Sandsund och Ingela Hagenfors.
Mattcurlingen tar nu juluppehåll och vi möts åter måndagar kl 13 – 15 i gymnastiksalen på Västra skolan.
Starten blir 15 januari. Välkomna!