2023-02-09

Årsmöte SPF Kung Karl torsdagen den 9 februari 2023 i Centrumgården

När ca 80 medlemmar kommer till Årsmötet, är det att beteckna som i stort sett fullsatt. Roligt att så många hörsammat kallelsen! Inger Carnwall hälsade välkommen och lämnade över ordet till Eva Pettersson för en parentation. Eva tände ett ljus och läste en dikt som började med orden ”Tyst slocknar en människas hjärta…”. Under en tyst minut hedrade vi de medlemmar som lämnat oss under året.

Som ordförande för årsmötet valdes Lars Strååt. Lars är erfaren och skötte uppgiften med den äran. Snabbt svingades klubban, snabba beslut, ibland hann vi nästan inte med att svara. Verksamhets-berättelse, ekonomisk redogörelse och revisionsberättelse lades till handlingarna. Därefter många val till de olika kommittéerna och funktionerna i föreningen. Det är en suverän organisation för att fördela sysslor och på så sätt få många engagerade i verksamheten.

Som ny ordförande valdes Nils-Olof ”Olle” Hult för ett år. Inger Carnwall avtackades med många fina ord, blommor och present. Inger har varit ordförande i sex år och har varit med i styrelsen under hela nio år. Efter stort engagemang och mycket arbete önskar vi nu Inger lite tid till annat och hälsar henne välkommen på våra möten och där hon nu kan ”bara vara”. Även några andra medlemmar avtackades med blommor för sina insatser i olika kommittéer.

Cristina Jonsson från Distriktsstyrelsen passade på att flagga för att det finns olika utbildningar där det tyvärr ofta är för få anmälningar. Cristina informerade också om en kommande kryssning där det ges tillfälle till kortspel under sammanlagt fem timmar.

Mötet avslutades med lottdragning – en punkt på programmet vi inte vill missa! Olle tackade Trivselkommittén för det – som vanligt – goda fikat och avslutade mötet.

Text Lena Ek

<< Klicka här för att se verksamhetsberättelsen >>