Möte 2021-11-11 i Centrumgården

Tommy eller Elvis? Det var den stora frågan på 50-talet! Under SPF Kung Karls månadsmöte på torsdagen rådde det dock inget tvivel. Med ett ”Hallå” bröt vår ordförande Inger Carnwall sorlet i den välfyllda Centrumgården och hälsade deltagare och artister välkomna. Rubriken på dagens uppträdande var ”Elvis i våra hjärtan”. Mikael Wretholm, sång och Stefan Appelqvist, piano, framförde en kavalkad av Elvislåtar. Med Mikaels röst i mäktigt barytonläge fick vi njuta av många melodier ur Elvis repertoar. Vi fick höra gospel som “Amazing Grace”, ”Crying in the chapel” och ”How great thou art” och även musik från filmer som Elvis medverkat i, som ”Love me tender” och ”Can´t help falling in love with you”. Med rungande applåder och varsin ros tackade vi de båda herrarna för den uppskattade underhållningen! Vi bjöds då även på ett extranummer, ”I did it my way”.

Efter Trivselkommitténs matiga macka med kaffe följde en hel del information. Viktigt att notera är att nästa möte är ändrat till den 16 december, då vi hoppas kunna fira Lucia. Resekommitténs Christer Carlsson och Eva Pettersson presenterade en utflykt till Beerwaldhallens Trettondagskonsert den 7 januari 2022, vilken går bra att anmäla sig till. Ingegerd Thorell hade information både angående Kungsörs olika gym och Teaterföreningen, information som även sänds ut till medlemmarna. Gunilla Wolinder påminde om att skolorna tacksamt tar emot frivilliga vuxna som kan hjälpa till på exempelvis raster och med läxläsning. Kontakta respektive skolas rektor om du är intresserad.

Avslutningsvis lottdragning och ”Tack för idag”.

Text och bild Lena Ek