Medlemsmöte 22-11-10

En Glader på besök

Inger Carnwall hälsade drygt sextio medlemmar välkomna till dagens träff. Dagens programpunkt var ”LivsLust och Framtidstro” med Arbogaprofilen Håkan Sterner – ett för oss i vår generation välkänt namn. Vi fick följa med på en innehållsrik kavalkad över ett långt liv i underhållningsbranschen. Håkan har själv uppträtt med sång och dans men gick tidigt vidare inom showbiz som programledare, manager och festfixare. Många kända namn fanns i listan över samarbetspartners. Vi fick höra många fantastiska och roliga historier från kändisvärlden! Ett motto och drivkraft under åren har varit att göra människor lyckligare. Håkan lanserade begreppet ”event” och ett par av de större arrangemangen var hangarfesterna på Bromma flygplats med 1200 gäster och Världens längsta smörgåsbord med 100 000 portioner på Kungsgatan i Stockholm.

Med en till synes aldrig sinande energi och optimism har Håkan tagit sig igenom Livet som exempelvis innehållit svåra operationer. Det gäller att hela tiden se möjligheter och sätta upp mål och ha Lust. Vi behöver också vara välkomnande och säga positiva saker till varandra. En stunds reflektion kring miljö, krig och FN:s globala mål gav eftermiddagen en dimension till. Ingen lämnade lokalen oberörd, budskapet nådde fram och nog hade vi fått till oss mycket glädje och skratt med twist, grekisk dans och allsång till Håkans enmansorkester. I samband med att Håkan tackades av med rungade applåder och glada tillrop, lottade han ut två tavlor med motiv från ovan nämnda event.

Som vanligt avslutades vårt möte med kort information från resekommittén, vårt eget lotteri och ett stort tack till Trivselkommittén för gott fika!

Text Lena Ek