Medlemsmöte 2022-06-16

Grillfest i Granhammars bygdegård med underhållning av
Trio Kontrast

Grillfest SPF Kung Karl 16 juni 2022

Grillfesterna i Granhammar brukar vara populära programinslag hos SPF i Kungsör. Föreningen bjöd denna gång sina medlemmar på kalaset och det var många som kom. Grillmästarna Olle Hult och Göran Karlsson fick lägga på ett extra kol för att hinna grilla hundratalet hamburgarna och därtill några extra bonuskorvar. Kön ringlade sig så sakteliga upp till den färdigdukade verandan. ”Spännande” att duka utomhus när det är varmt och tämligen soligt men med mörka moln runt om. Vi klarade dock hela festen utan regn!

Dagens underhållning stod Trio Kontrast från Västerås för. Vi fick höra många fina visor och låtar ur en bred repertoar – exempelvis Mando Diao, Ulf Peder Olrog, Beatles, Mikael Wiehe, Simon and Garfunkel, Taube och Jerry Williams. Dessutom finsk bastumusik och irländska Wild Rover. Medlemmarna i trion, Kimmo Hulkkonen, Hans Hedenström och Per-Olof Hiller, har ett gemensamt förflutet som körsångare vilket märktes väl i de fina arrangemangen och stämmorna. Två gitarrer och tvärflöjt var en fin kombination. Vår ordförande Inger Carnwall lämnade över varsin ros och tackade för det fina framträdandet. ”Det är just sådan här musik vi vill höra”. Inger tackade även styrelsen för arbetet med festen samt Kurt Johansson som sammanställt det nya programhäftet som gäller för hösten.

Text Lena Ek

Foto Lena Ek