2022-02-10

Årsmöte SPF-seniorerna Kung Karl

• SPF-styrelsen 2022

Torsdagen den 10 februari samlades vi i Centrumgården för årsmöte i SPF Kung Karl. Inger Carnwall hälsade välkommen och därefter blev det parentation för avlidna medlemmar. Eva Pettersson läste en dikt, tände ett ljus och vi samlades i en tyst minut.

Birger Thorell utsågs att leda årsmötesförhandlingarna. Förutom val av styrelse så var det många olika kommittéer och funktioner att välja personer till. Alla val skedde dock snabbt och utan dramatik. I styrelsen för 2022 ingår Inger Carnwall ordförande, Peter Wastelius sekreterare och Alf Bäckström kassör. Övriga ledamöter Monica Aronson, Birgitta Brännvall, Olle Hult, Göran Karlsson, Marie-Louise Backlund och Lena Ek. I och med många nyval så var det också många som skulle avtackas. En extra varm applåd till Sylvy Lindqvist som tackades av efter tio år som kassör. Göte Westerberg, en av föreningens eldsjälar genom åren, tackades denna gång av för sina insatser i valberedningen. Lisbeth Wernerson, distriktsordförande, informerade om nya stadgar som antagits samt berättade om vad som sker både på Förbunds-och Distriktsnivå.

Efter Trivselkommitténs kaffe och goda smörgåsar följde en helt annan programpunkt. ”Den som har gjort en resa har alltid något att berätta” sa Per Smeds och lät oss följa med till Antarktis. Per berättade kunnigt och med en stor portion humor till hustru Lottas bilder. Mötet avslutades som vanligt med lottdragning samt information från Teaterföreningen, Friskvårdsansvarig, KPTR och Resekommittén. Programbladet för våren 2020 är under tryck och kommer snart att distribueras. Där finns kontaktuppgifter till alla kommittéer, för den som vill ha information. Nästa månadsmöte är den 10 mars, då vi enligt planering får besök av Ann-Britt Ryd Pettersson. Lördagen den 26 mars firar vi 40-årsjubileum med lite extra festligheter.

Text Lena Ek