Möte 2021-12-16

Luciafirande i Centrumkyrkan

Detta år kunde vi åter glädjas åt Luciatåg efter förra årets pandemiuppehåll. Ett idogt arbete från Lions Ulf Karlsson gjorde att Kungsör fick sin egen Lucia igen och att vi i SPF fick njuta av ljusets budbärarinna. Vi samlades i Centrumkyrkan, ett svagt sorl avbröts då de första tonerna hördes. Den fina akustiken förstärkte den vackra sången under ledning av Johan Ljunqvist. Förutom Luciasång bjöds vi på en blandad repertoar, allt från ”Rudolf med röda mulen” och ”Mer jul” till de mer finstämda ”Halleluja” och Carolas ”Himlen i min famn”.

Tillbaka i samlingssalen var det fint dukat för gröt och skinkmackor. Till kaffet saftigt saffransbröd och pepparkaka. Därefter sedvanlig information från resekommittén – resor till olika konserter som Michael Wiehe och Peter Karlsson, utflykter till Visingsö, till Strängnäs och Lena Linderholm samt en utflykt till Lars Lerins Sandgrund i Karlstad. Ett utskick med samtliga resmål görs i anslutning till månadsmötet.

Lotteridragningen är alltid ett spännande moment, någon hade turen att vinna två gånger. Grattis! Ett stort tack riktades till Trivselkommittén för den goda gröten och för det jobb som lagt ned. Vår ordförande Inger Carnwall påminde också om att fakturan för medlemsavgiften inför 2022 skickas ut från Förbundet och att programhäftet inte kommer förrän efter årsmötet. Den 13 januari 2022 ses vi igen och då hoppas vi på en fin musikupplevelse med ”Superduon Sandevärn och Linnskog”. Med många ”God Jul” och ”Ha det bra” vandrade vi hemåt för att invänta Julen.

Text Lena Ek

Foto Gunnar Ek