Medlemsmöte 2023-04-13 Ulvesundsskolans aula

Fint besök från Arboga

Månadsmöte SPF Kung Karl torsdagen den 13 april 2023

Denna gång samlades vi i Ulvesundsskolans aula. Anledningen till detta var att vi var i behov av en större lokal, då vi bokat ett stort gäng för dagens underhållning. Generationskören från Arboga bestod denna gång av ett sextiotal sångglada pensionärer. Lägg därtill ca 70 medlemmar så räckte inte Centrumgården till.

Generationskören bildades för snart 10 år sedan och ibland körmedlemmarna finns också flera Kungsörare och även deltagare från Köping. När vår ordförande Olle Hult hälsat alla välkomna drog sångerna igång. Under den ca 40 minuter långa konserten bjöds det på både lite rock och gamla godingar – Creedens, Björn Afzelius, Beatles, Rolling Stones och Grymlings. The Mamas and the Papas California Dreaming var nog körens egen favorit. Lars Jauring ledde kören med tydlighet och frenesi. Han spelade också gitarr till några låtar, i övrigt digitalt komp. Konserten var uppskattad och naturligtvis fanns ett extranummer i bakfickan!

Olle tackade för underhållningen – ”nostalgi i kubik” - och överlämnade en blombukett till Lars Jauring. Olle framförde också sitt tack till alla som varit med och ställt i ordning lokalen och som på olika sätt bidragit till att detta kunde bli av. Trivselkommittén hade gjord 135 smörgåsar denna gång, då körens ”gage” brukar bestå av ”kaffe och macka”.

Det fanns inte utrymme för så mycket annan information denna gång men lottdragningen ville vi inte missa! Glädjetjut, skratt och glada tillrop där några hade turen att vinna mer än en gång.

Text Lena Ek; Foto Göran Karlsson