Brevens Bruk 2023-11-24

SPF Kungsör besökte Hjalmar Brevens bruk

Sällskapet njöt av showen "Mot ljusare tider".

Fredagen den 24 november åkte förväntansfulla medlemmar från SPF-föreningarna i Arboga och Kungsör till Brevens Bruk för att se Hjalmar och hans ensemble underhålla med sin show ”Mot ljusare tider”.

Vi började med att äta en välkomponerad trerätters god middag innan showen. En hoppfull, glad och rolig föreställning utlovades och vi fick verkligen motionera skrattmusklerna. Roliga historier, ordklyveri och fyndiga repliker levererades i rask takt och därutöver fick vi uppleva möte med Kungafamiljen, träffa en häftig kvinna från Vingåker, höra vacker skönsång, ryckas med i flera klassiska revynummer med bland annat en häftig can can, se en otroligt bra imitation av ”På spåret” och mycket mycket mer.

Den professionella orkestern bidrog i allra högsta grad till att allt blev helt makalöst bra. Stämningen var hög och vi var alla överens om att kvällen varit helt fantastisk. Vi ser fram emot nästa år!

Marie-Louise Backlund