Medlemsmöte 2022-09-08 i Centrumgården

Vår vice ordförande Olle Hult hälsade alla välkomna till höstens första träff, som kom att innehålla mycket. Gunilla Jansson fick inleda med att berätta om 55+ organisationen dit man kan vända sig om man behöver anlita någon för hjälp med exempelvis målning, tapetsering eller trädgårdsarbete. Man kan kontakta Gunilla om man vill bli anställd eller om man vill anlita personal, allt var mycket seriöst presenterat.

”Superduon” Sandevärn och Linnskog, på piano respektive klarinett och saxofon, stod för underhållningen. Med mycket musikalitet och avslappnad framtoning presenterades musiken som var varierad, både stämningsfull och vemodig, medryckande och glad. Vi fick höra Gabriellas sång, Alexander`s ragtime band, Petite fleur, ett Abbamedley och Olle Adolphssons Trubbel – för att nämna några melodier.

Efter underhållningen var det dags för allehanda information. Resekommittén presenterade höstens urval och poängterade att det är viktigt att anmäla sig i god tid. Det underlättar för arrangörerna. Vi blev också uppmärksammade på att Kungsörslaget, bestående av Charles Eineskär, Ingalill Backlund och Maj Strååt, vunnit Hjärnkoll-tävlingen i Distriktet och nu är klara för riksfinal den 13 oktober. Bra gjort! Fler tävlande som uppmärksammades var de som deltog i föreningens bilrally den 1 september. Det var prisutdelning och det lag som kammade hem förstapriset bestod av Per och Lotta Smeds, Anita Ljungblom och Hans Hagelin. Grattis!

Olle Hult avslutade mötet och tackade Trivselkommittén för gott fika, ”Superduon” för fin underhållning och även ett ”Tack till alla som kom”.