SPF Seniorerna Kung Karl

Vår förening är verksam i Kungsör och vi har ca 365 medlemmar

SPF Kung Karl bildades den 3 februari 1982 i närvaro av representanter från SPF-Förbundet och -distriktet. Ordförande blev Bertil Davidsson, sekreterare Greta Bergemark, kassör Karl Åbrink. Övriga i styrelsen var Evald Carlsson, Gunvor Berge, Bertil Eriksson och Lennart Almgren.

Vid starten hade föreningen 38 medlemmar och idag är vi ca 365 medlemmar.

Studieverksamheten och reseverksamheten var livlig ända från början. Underhållning hade man då liksom nu. Ibland tillsammans med andra föreningar. Det var inga dåliga underhållare, t ex operasångare Folke Andersson och hans bror Lasse Luta, Sonja Stjernkvist, Tollarparn.

Från 1995 får vi disponera Klockargården tillsammans med PRO.

Vi ser som vår huvudsakliga uppgift att verka för en ökad gemenskap och att stimulera till såväl psykisk som fysisk aktivitet. Vi har möten och träffar med föredrag och underhållning.

Under flikarna Resor och Aktiviteter hittar du de aktiviteter som vi bedriver i föreningen