2020-02-13

Årsmöte SPF Seniorerna Kung Karl

Birger Thorell och Raoul Carnwall sjunger Hootenanny Singers repertoar

Årsmötet inleddes med att Ann-Sofie Grahn höll en parentation över de medlemmar som gått bort under året. Vi tänder ett ljus, håller en tyst minut och låter våra egna tankar för dem som lämnat oss komma fram. En dikt av Bo Setterlind och en gemensam psalmsång - Blott en dag ett ögonblick i sänder - till ackompanjemang av Birger Thorell, blev en fin avrundning.

Nästa avdelning gick under namnet "sedvanliga årsmötesförhandlingar". Ordförande för mötet Lars Strååt höll tempot uppe och svingade klubban med kraft och bravur. Det är många personer som ska väljas in i styrelse och kommittéer samt att verksamhetsberättelse och ekonomisk redogörelse ska redovisas och godkännas. Under punkten övriga frågor skedde en del avtackningar, inte så många då det för dagen var många omval. Lisbeth Wernersson, ordförande i SPF i vårt distrikt, berättade om vad som pågår där men också vad som sker på förbundsnivå. Därefter följde mer information, nu från studieansvariga, från resekommittén, från Film-och teaterföreningen och från Musikören.

Återigen goda smörgåsar och gott kaffe innan vi fick dagens underhållning. Ovan nämnda Birger samt Raoul Carnwall spelade gitarr och sjöng stämningsfullt ur Hootenanny Singers repertoar. Många nynnade med till Jag väntar vid min mila och flera andra. Till sist blev det lottdragning och det är uppskattat. Ordförande Inger Carnwall, som ett par timmar tidigare hälsat oss välkomna, avslutade nu med att tacka Trivselkommittén för det arbete som lagts ner och avslutade mötet.

Text Lena Ek

Bild Carl Hellman