Medlemsmöte 2023-06-15

Grillfest i Granhammar

Vad gör man när man har över 110 anmälningar till grillfesten och det plötsligt blir grillförbud på grund av torkan?! Jo, det löste sig med hjälp av Elfs delikatesser, som levererade varma burgare samt allt tillbehör! Sedan var det bara för flinka fingrar med god logistik att lägga i ordning hamburgarna och dela ut. Denna gång var det själva styrelsen i SPF Kung Karl som stod för arrangemanget. Det kändes generöst att kunna bjuda medlemmarna på denna sommarfest.

Bord var dukade både inomhus och på verandan. Rock-Lellez Gubbrockband från Surahammar – med devisen ”Bandet med framtiden bakom sig” – underhöll med den musik som dagens pensionärer växt upp med. Det var Beatles, Creedens, Sven-Ingvars, Paul Anka, Grymlings med flera. Skojigt mellansnack och roliga historier gjorde det hela till en mycket lyckad föreställning! Bandet skänker allt sitt gage till välgörande ändamål. Förra året spelade Rock-Lellez ihop över 500 000 kronor. Nu går de insamlade pengarna till Hjärnfonden.

Varmt och gemytligt, information av olika slag samt lottdragning med ”midsommargodis” som vinster. Glada och nöjda avslutade vi kalaset och önskade varandra en skön sommar.

Text Lena Ek

Foto Göran Karlsson