2020-03-12

Medlemsmöte SPF Seniorerna Kung Karl

SPF Seniorerna Kung Karl Kungsör
Medlemsmötet i mars månad lockade ett 60-tal medlemmar plus Trivsel kommittén, trots oron för coronaviruset. Inger, vår ordförande, hälsade välkommen. Hon hälsade våra nya medlemmar särskilt välkomna med en blomma då vi nu är uppe i 400 medlemmar. Christer informerade om resor som det nu är lite frågetecken om pga virusläget i världen. Efter det kom vi till eftermiddagens höjdpunkt då äventyraren från Torpa, Hans Andersson, visade bilder på björn, jordekorrar och laxfiskar. Hans berättade med stor entusiasm om sina resor till Alaska tillsammans med sin son Oskar och även till Grönland. Efter det informerade Maj och Ingvar från senaste KPTR mötet. Maj och Irene har också varit på utbildning i Köping för att höra mer om frågor som rör KPR. Bla SIP, utökad vårdplanering, kan man jämföra det med. Därpå mumsade vi på goda smörgåsar som Trivselkommittén ordnat med. Vi avslutade eftermiddagen med sedvanliga lotterier.

Text: Irene Bogårdh. Foto: Carl Hellman