2021-06-17

Årsmöte SPF Seniorerna Kung Karl

Med lättnader i restriktionerna kring coronaviruset ges det möjligheter till fysiska möten. SPF Kung Karl Kungsör genomförde torsdagen den 17 juni sitt uppskjutna årsmöte för 2021 med ett begränsat antal deltagare. Vår ordförande Inger Carnwall hälsade välkommen och inledde mötet med tyst minut för våra avlidna medlemmar. Ett ljus tändes och en dikt lästes.

Lars Strååt tog med van och effektiv hand över som ordförande för mötet. Dagordningen bestod av sedvanliga punkter där styrelsen beviljades ansvarsfrihet. Styrelsen för 2021 består av ordförande Ingen Carnwall, sekreterare Peter Wastelius och kassör Sylvy Lindqvist. Övriga ledamöter Hans Eriksson, Irene Bogårdh, Monica Aronson, Olle Hult, Göran Karlsson och Lena Ek. Dessutom valdes personer till alla kommittéer som finns för att fördela arbetet inom föreningen.

Någon förtäring eller underhållning bjöds det inte på denna dag.

Nu kan vi bara hoppas på att restriktioner lättar ytterligare inför hösten så att planerade aktiviteter och kommande resor kan genomföras. Det är något vi alla ser fram emot. Inger Carnwall avslutade mötet med några avtackningar. Avgående sekreteraren Carl Hellman hade avtackats tidigare under veckan efter sina nio år i styrelsen.

Text Lena Ek