2019-02-07

Årsmöte SPF Seniorerna Kung Karl

Birger Thorell och Stig Johansson sjunger Evert Taube

Årsmöte SPF Seniorerna Kung Karl 7 februari på Centrumgården

Ordförande Inger Carnwall hälsade alla välkomna till dagens årsmöte, särskilt kontraktsprost Emerita Ann-Sofi Grahn och från distriktet Jovanka Olofsson. Mötet inleddes med parentation över de medlemmar som avlidit under året. Ann-Sofi Grahn berättade om parentation och dess betydelse. Därefter läste Ann-Sofi Grahn en text om döden av Bo Zetterling. Ett ljus tändes för våra nio medlemmar som avlidit sedan förra årsmötet. Ann-Sofi Grahn avslutade med en välsignelse.

Därefter började årsmötet med sedvanliga årsmötesförhandlingar med Lars Strååt som mötesordförande. Det gjordes många val, både omval och nyval till styrelse och kommittéer. Styrelsen har följande sammansättning för 2019.

Inger Carnwall ordförande, Hans Eriksson vice ordförande, Sylvy Lindqvist kassör, Carl Hellman sekreterare, Peter Wastelius vice sekreterare och ledamöter Monica Aronsson, Irene Bogårdh, Lena Ek och Olle Hult.

Jovanka Olofsson från SPF Västmanlands Distriktet informerade om aktuella frågor inom distriktet och förbundet.

När årsmötesförhandlingarna var avklarade och årsmötet avslutat av vår mötesordförande Lars Strååt serverades goda smörgåsar, kaffe och kaka. Förtäringen hade våra duktiga medlemmar i trivselkommittén ordnat.

Därefter blev det allsång under ledning av Birger Thorell och Stig Johansson. Temat för allsången var Evert Taube. Inför varje sång berättade Birger Thorell om Evert Taubes uppväxt och leverne. Ingvar Fundin rapporterade från KPTR-mötet med kommunen, Christer Carlsson informerade om aktuella resor. Som vanligt så avslutades mötet med lotteridragning där många lyckliga gick hem med vinster. Årsmötet besöktes av ett nittiotal medlemmar.

Text o foto: Carl Hellman